Blog
checklist voor een sterke branding!
Met deze checklist leg je een sterke basis voor je branding, van strategie tot implementatie en optimalisatie. Laat me weten of ik nog verder kan helpen!
Volg jij trends?
Wanneer het om de inrichting van je huis of kantoor gaat? Wanneer het om je kledij gaat? En... wanneer het om je huisstijl/branding gaat? Wel lees dan verder, want ik heb interessant nieuws...
Elke trotse ondernemer zou zijn/haar zaak, hoe klein ook, als MERK moeten behandelen!
Elke branding expert is overtuigd van het belang van een sterk merk. Voor hem is dat belang zo vanzelfsprekend dat hij vaak vergeet te vertellen wat een merk eigenlijk precies is. En de klant? Die vraagt er doorgaans niet naar. Misschien denk je: ‘So what, het is maar een woord’.
In 10 stappen naar een succesvolle business!
HOE ZICHTBAARHEID MET DE JUISTE UITSTRALING TOPKLANTEN OPLEVERT! Lopen klanten je voorbij? Je inspanningen naar meer zichtbaarheid levert buiten extra kopzorgen niet veel op? Of misschien kom je er gewoon niet toe, terwijl je weet dat dit een belangrijk onderdeel van ondernemen is. Want je moet nu eenmaal gezien worden om succes en erkenning te krijgen. Daarbij is het van belang dat ze weten dat je er bent, hoe ga jij de wereld kunnen helpen met jouw expertise? Wil jij ook een zaak op te bouwen waarin je super graag werkt én je een mooi inkomen oplevert én met de leukste klanten mag samenwerken. Een zaak waar je superfier op bent. Wil jij dat ook? Wel hier vind je mijn 10 sleutels naar meer zichtbaarheid en succes.
Hoe kleur jouw branding beïnvloedt.
Heb je ooit de sfeer, goed of slecht, van een kleur gevoeld toen je het zag? Je bent niet alleen! De manier waarop kleuren kunnen worden ervaren, verschilt van persoon tot persoon. Merken gebruiken kleur in hun voordeel om op te vallen bij hun specifieke doelgroep.
Meer duidelijkheid, focus en zichtbaarheid, door je moodbord
Moodborden zijn digitale of fysieke platformen die gevuld worden met beelden, kleuren, lettertypes, texturen,... om de visuele stemming/mood en verwachte emoties van een product of dienst over te brengen.
YES WE DID IT! zelfs in de coronatijd.
Voor start-ups was het een hele uitdaging, deze periode! Creatieve oplossingen bedenken werd een prioriteit. Lees even mee hoe Nikkeldesign voor FLVR-catering de jammerlijke situatie omboog tot een situatie vol opportuniteiten...
DE VOORDELEN VAN HET KIEZEN VOOR EEN IDEALE KLANT!
Keuzes maken, niets nieuws in het ondernemerschap. Maar wil je echt succesvol zijn met je bedrijf, moet je bereidt zijn om te gaan voor een specifieke doelgroep. Wanneer je je volledig kan richten op 1 bepaalde doelgroep, loopt alles binnen je bedrijf veel vlotter. Je kan je consistent blijven focussen op zijn/haar noden en kenmerken.
WAAROM JOUW ONDERNEMING EEN LOGO NODIG HEEFT.
Een logo is eigenlijk een symbool van de ziel van een bedrijf. Een visuele identiteit van een product dat helpt op te vallen en herkenbaar te zijn. Studies wijzen uit dat elk individu gemiddeld 5.000 maal per dag wordt geconfronteerd met reclame en merken. In sommige gevallen (een dagje shoppen bijvoorbeeld) kan dat zelfs oplopen tot 20.000 impressies. Het is echter wel mogelijk dat men niet elk product herkent, omdat het artikel in kwestie niet voorzien is van een duidelijk logo. Voor elke zaak - ongeacht de grootte - is het belangrijk om een eigen merkidentiteit te creëren.
Over de kleur en vorm van je visuele uitstraling
Heb je ooit de sfeer, goed of slecht, van een kleur gevoeld toen je het zag? Je bent niet alleen! De manier waarop kleuren kunnen worden ervaren, verschilt van persoon tot persoon. Merken gebruiken kleur in hun voordeel om op te vallen bij hun specifieke doelgroep.
In de praktijk: over kleur, vorm en lettertypes in je visuele uitstraling
Je visuele uitstraling begint bij een sterk en opvallend logo. Een logo dat jouw waarden presenteert en het juiste gevoel bij je ideale klant naar boven brengt. Een logo bestaat uit een kleur, vorm, tekst (lettertype) en dat samen vormt een stijl. Jouw huisstijl! Het is best interessant om te kijken welk gevoel kleuren / vormen / lettertypes oproept bij jouw ideale klant. Want... je mag wel zot zijn van de kleur rood of een vintage lettertype... maar als je een advocatenkantoor leidt, gaat deze stijl zeker niet jouw ideale klant in beweging brengen.
15/05/2019 // Een logo/huisstijl met de juiste uitstraling, wat is dat nu?
Ik schrijf het vaak, die juiste uitstraling die nodig is om je doelgroep te bereiken. Jouw doelgroep bepaal je door er personen op te kleven, echt in detail te gaan wie ze zijn, wat ze doen, wat ze leuk vinden.
Je identiteit omzetten in een imago!
We beoordelen een onderneming vaak zonder ooit (fysiek) contact te hebben gehad. De uitstraling van een logo of folder kan de basis vormen van een blijvend oordeel. De vormgeving speelt daarin een uiterst belangrijke rol, zij zorgt ervoor dat klanten zich aangetrokken voelen en naar jou komen.
Het nut van een huisstijl (die klopt)!
Wat wikipedia zegt: "De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling."