Graphic and Branddesign

Blog

Je identiteit omzetten in een imago!

We beoordelen een onderneming vaak zonder ooit (fysiek) contact te hebben gehad. De uitstraling van een logo of folder kan de basis vormen van een blijvend oordeel. De vormgeving speelt daarin een uiterst belangrijke rol, zij zorgt ervoor dat klanten zich aangetrokken voelen en naar jou komen.

Je identiteit bepalen

Voor we ook maar 1 letter typen, 1 beeld posten, moeten we de kern van je onderneming achterhalen.
Antwoorden vinden op de vragen: Wat is je identiteit? Wat maakt je onderneming uniek? Wat zijn je kernwaarden? Waar wil je in verschillen? Wil je de goedkoopste zijn? Voelen mensen een klik met jouw visie? Wie is je ideale klant?
Als je een sterke bijzondere eigen identiteit hebt, ben je anders dan de rest en dat geeft je ook het recht om andere prijzen te vragen.
Dit zijn onderwerpen om over na te denken, om uit te dragen in je communicatie en om naar te handelen.

Je identiteit omzetten in een imago

Nu we de interne keuken hebben behandeld, is het tijd om de klant erbij te betrekken. Vinden zij wat jij vindt of hebben ze een heel andere kijk? Met andere woorden, hoe kom je over?
Om dit te weten kan je gebruik maken van een klanteninterview. Je stelt gerichte vragen over bereikbaarheid, klantgerichtheid, deskundigheid, betrokkenheid, enz.
Als je eenmaal weet hoe je afnemer, klant, cliënt, inwoner, gast, patiënt, student over je denkt, kan je daarop anticiperen. Hoe sterker de verhalen van je doelgroep uiteenlopen, hoe groter de kans is dat je organisatie geen duidelijk beleid heeft. Stel ze scherp ... Bedenk dat communicatie naar buiten altijd binnen begint.
Je hebt nu naar je organisatie gekeken door de ogen van je klant.

Je imago naar buiten brengen

De volgende stap is een visuele communicatie opzetten die je identiteit, je boodschap uitdraagt en dus je imago versterkt. Tijdens deze fase leggen we de visuele en tekstuele verbinding tussen onderzoek en uitvoering. Zo wordt het creatief concept gevormd.
Het komt er nu op neer middelen en kanalen (on- en offline) in te zetten die jouw doelgroep in beweging brengt. Hiervoor wordt er vaak samengewerkt met een externe partner. Kies voor een partner die in de huid van jouw klant kruipt en een visuele identiteit ontwikkelt die overeenkomt met jouw visie.
Alleen dan zullen vormen, stijlen, beelden en teksten vertrouwen geven aan de klant. Het publiek prikt er anders zo doorheen.

Nikkeldesign kan zo’n partner zijn. We helpen je doorheen het hele traject. We focussen op de beleving van de klant en zetten als geen ander je identiteit om in visueel beeldmateriaal. Van logo tot website en alles wat nodig is om een sterk merk neer te zetten en deze te laten uitstijgen.
Neem gerust contact met Niki op, ze staat je graag te woord.
Info? www.nikkeldesign.be of https://www.facebook.com/grafische.studio.nikkel/