Blog
Het nut van een huisstijl (die klopt)!
Wat wikipedia zegt: "De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling."
We beoordelen een bedrijf, organisatie of product vaak zonder ooit (fysiek) contact te hebben gehad. De uitstraling van een folder of advertentie kan de basis vormen voor een blijvend oordeel. De vormgeving / huisstijl speelt daarin een uiterst belangrijke rol en de huisstijl in zijn meest compacte vorm is het logo.
Het is dus de uitstraling of je branding die er voor zorgt dat klanten zich aangetrokken voelen en naar jou komen.
Opvallen, herkennen en onthouden!
Via een diepgaand imago onderzoek en de vertaling ervan in een juiste vormgeving ontstaat er niet alleen een uitstraling / huisstijl maar ook de JUISTE. Deze huisstijl zal de kernwaarden en identiteit naar voren dragen, steeds met de doelgroep in gedachten.
De hoogste tijd dus om eens kritisch te kijken naar de uitstraling van jouw bedrijf, niet?
Hier werkte we een nieuwe huisstijl uit voor Claro. Claro is een fabrikant en leverancier van gordijn en roofrollers voor de vrachtwagenindustrie (de nieuwe website is in aantocht.)